ABB: Videnspartnerskab tilføjer et ekstra niveau til messedeltagelse

11-06-2025

Som videnspartner på EL & TEKNIK 2026 deler ABB deres ekspertviden og sætter fokus på løsninger, der bidrager til fremtidens energieffektive og elektriske Danmark.

For ABB handler deltagelse på EL & TEKNIK om meget mere end at vise produkter frem. For andet år i træk er ABB nemlig Videnspartner på messen, og ifølge Hanne Flyger, Marketing and Communications Manager er partnerskabet en unik mulighed for at få maksimal værdi ud af messedeltagelsen og bidrage aktivt til branchens vigtigste samtaler om elektrificering og energieffektivitet.

“Vi er meget glade for samarbejdet med arrangørerne af EL & TEKNIK. Videnspartnerskabet giver os en ekstra dimension på messen, og en mulighed for at diskutere de udfordringer og muligheder, der ligger i den grønne omstilling,” fortæller Hanne Flyger, Marketing and Communications Manager hos ABB.

Efter succesen som videnspartner i 2024 var beslutningen om at gentage partnerskabet i 2026 ikke svær. Messen tilbyder mange muligheder for sponsoraftaler, men for ABB er det afgørende, at partnerskabet er mere end bare synlighed.

“Vi er ikke kun interesserede i logoeksponering. Det vigtige for os er at blive en aktiv del af den større samfundsdebat om elektrificering og energieffektivitet, og det har vi mulighed for som Videnspartner på El & Teknikmessen. Sammen med arrangørerne har vi en god dialog omkring emnerne til temascenen, og vi har mulighed for selv at komme med indhold til selve partnerskabet. På den måde bliver det vores ’forlængede arm’ ift. de emner og løsningsmuligheder, vi i forvejen kommunikerer om hos ABB”, uddyber Hanne Flyger.

En messedeltagelse på flere niveauer

Som Videnspartner på EL & TEKNIK har ABB en vigtig rolle som partner på messens temascene. For udover den traditionelle messestand, der giver mulighed for at skabe og vedligeholde kunderelationer, er ABB en aktiv del af den bredere agenda og tematikker, der debatteres på fagscenen.

Når ABB i 2026 deltager på EL & TEKNIK som udstiller, tænker de derfor igen deres messedeltagelse som opdelt i tre niveauer:

  1. Videnspartnerskab – Aktiv medskaber og deltagelse i debatter og faglige sessioner på temascenen
  2. Udstillerstand – Fokus på at skabe dialog i øjenhøjde om elektrificering og energioptimering i relation til kundens udfordringer
  3. Konkrete produktdemonstrationer – Udstillingsbus med mulighed for at vise specifikke løsninger

Med fokus på kunderejsen og strategisk brug af mulighederne i partnerskabet maksimerer ABB således deres synlighed på messen, hvilket giver flere touchpoints med både eksisterende og potentielle kunder.

“Vi har de seneste år ændret vores tilgang til messedeltagelse markant, og er gået fra en mere produkttung stand til at skabe et koncept bygget omkring fortællinger og løsninger. Vi bruger i højere grad standen til at skabe dialog om udfordringer, før vi taler om konkrete produkter – og der tilføjer vi med partnerskaber et ekstra niveau, og hvor vi kan bidrage til den bredere agenda også,” forklarer Hanne Flyger.

En platform til at formidle ekspertviden

Videnspartnerskabet harmonerer ifølge Hanne Flyger perfekt med ABB’s overordnede strategi og visioner. ABB har forpligtet sig til at være klimaneutral inden 2050, og arbejder allerede hårdt på at nedbringe CO2-aftrykket både i egen produktion og gennem samarbejde med kunder og leverandører.

I forhold til messens tema: Fremtidens Danmark – Energieffektiv og Elektrisk” ser ABB sin rolle som formidler af konkrete løsninger, der kan hjælpe virksomheder med at optimere deres energiforbrug.

“Alle danske virksomheder bliver mødt af stadig skarpere krav til energioptimering. Vi kan inspirere med løsninger inden for sammenhængende bygningsautomatik, intelligent ladeinfrastruktur og energiovervågningssystemer – alle løsninger, der taler direkte ind i temaet for messen og fagscenen. Her spiller videnspartnerskabet en vigtig rolle, fordi det giver os en platform til at formidle den ekspertviden, vi har, og kan inspirere til handling,” fortæller Hanne Flyger.

Et partnerskab med merværdi

For ABB er det afgørende, at ikke kun videnspartnerskabet men hele messedeltagelsen giver konkrete resultater – og her måles på flere parametre:

  • Medieomtale via nyhedsbreve og sociale medier
  • Antal deltagere på indlæg og sessioner ved temascenen
  • Generering af kvalificerede leads
  • Branding og øget awareness om ABB’s løsninger

“Vi glæder os til masser af dialog med både nye og eksisterende kunder. Derudover giver Videnspartnerskabet os en unik mulighed for at plante nogle frø, som senere kan udvikle sig til konkrete projekter,” siger Hanne Flyger.

For ABB handler messen i sidste ende om at skabe merværdi – både for virksomheden selv men ikke mindst også for de besøgende.

“Det giver ekstra styrke, når vi er flere parter, der kommunikerer om det samme tema på forskellige måder. Vi ser videnspartnerskabet som en mulighed for at tilføje et ekstra niveau til vores messedeltagelse – et niveau, der understøtter vores storytelling om, hvordan ABB kan bidrage til en mere energieffektiv og elektrisk fremtid,” slutter Hanne Flyger.

EL & TEKNIK 2026 finder sted i Odense Congress Center den 5.-7. maj 2026 under temaet “Fremtidens Danmark – Energieffektiv og Elektrisk”. Kontakt os for at høre mere om mulighederne for videnspartnerskaber eller sponsormuligheder.

 

Book din stand til EL & TEKNIK ’24

Book din stand

Firmaoplysninger

Kontaktperson

Messestand

 

 

Book din stand til EL & TEKNIK ’24!
Når formularen er udfyldt og sendt, bliver du kontaktet af Odense Congress Center med et konkret tilbud på en stand.

Kontakt venligst OCC’s salgskonsulenter, hvis du har spørgsmål eller har brug for yderligere information.

Susanne T. Jensen
Tlf.: +45 29 37 45 49
Send email

Camilla Bagge Kruse
Tlf. + 45 24 75 80 96
Send email